Sunday 17 April 2016

Ճշմարտության տաճար



      Ճշմարտության տաճարը փայտե հսկայական շինություն է, որի մակերեսը կազմում է 3200 մետր քառակուսի: Տաճարը տեղակայված է Լաեմ Ռատչավետ հրվանդանի վրա` թաիլանդական Պատաիի հյուսիսային հատվածում` Չոնբուրի գավառում: Համարվում է աշխարհի ամենամեծ փայտե տաճարը, որի կառուցումն իրկանացվում է առանց որևէ մեխի օգտագործման:
   Փայտի չորս ամենաթանկ տեսակներից կառուցված այս տաճարի բարձրությունը կազմում է 105 մետր: Այն  կառուցվել է  ծովափնյա` ամենաբարձր վայրում, որպեսզի հնարավոր լինի դիմադրել արևի կիզիչ ճառագայթներին եւ ծովային հզոր քամիներին: Իրապես զարմանահրաշ այս կառույցի յուրաքանչյուր սանտիմետր քառակուսին զարդարված է Չինաստանի, Թաիլանդի, Հնդկաստանի եւ Կամբոջայի առասպելներն ու կրոնական սյուժեները պատկերող փայտե քանդակներով ու զարդանախշերով: Այն արտացոլում  է արևելյան փիլիսոփայությունը, հնագույն աշխահընկալումն ու գիտելիքները: Դրա գլխավոր խնդիրն է օգնել մարդկանց ճանաչել անցած սերունդների կյանքը, կյանքի շրջանների սկզբունքները, տիեզերքի հետ մարդու կապը, համընդհանուր ձգտումը դեպի ուտոպիան:
 


    Տաճարի կառուցումը հիմնված է եղել այն գաղափարի վրա, որ մարդկային ցեղը կարողացել է հասնել այդպիսի բարձունքների միայն շնորհիվ իր իսկ զարգացման համար հիմք հանդիսացող  փիլիսոփայական եւ կրոնական ճշմարտությունների:
  
 Նման տաճարի կառուցման գաղափարը եղել է միլիոնատեր եւ մեկենաս Լեկ Վիրիապհանինը, որը 1981թ. սեփական միջոցներով սկսում  է  տաճարի կառուցումը: Համաձայն լեգենդի, նրան հուշել էին, որ տաճարի կառուցումից անմիջապես հետո նրան մահն է սպասում: Դա տեղի է ունենում 2000թ., սակայն տաճարը մինչ օրս էլ կառուցվում է, իսկ դրա ավարտը նախատեսվում  է  մոտավորապես 2025թ.: Ըստ որոշ աղբյուրների, տաճարի անդադար կառուցումը հեղինակի մտահղացումներից մեկն է, որն ինբրև արտացոլում է ճշմարտության վերամարմնավորումն ու զարգացումը
  Ձեռագործ փայտե քանդակների միջոցով, որոնցով զարդարված է տաճարը, Ճշմարտության տաճարը ներկայացնում է յոթ արարիչների, առանց որոնց մարդը չի կարող ծնվել ու գոյություն ունենալ: Դրանցից են Հողը, Մայրը, Երկինքը, Արևը, Լուսինն եւ աստղերը, որոնց քանդակները զարդարում են տաճարի ներսը:
     Տաճարի չորս սայրերը պսակված են չորս տարրերով, որոնք, համաձայն արևելյան փիլիսոփայության, ներկայացնում են աշխարհի կատարյալ համակարգը:
     Առաջին տարրը ձեռքում լոտոս բռնած  աստվածային տղամարդու քանդակն է, որը խորհրդանշում է կրոնի հաստատւմը` որպես աշխարհի հենասյուն:
     
 Երկրորդ քանդակը ձեռքերում երեխա պահած  աստվածային էության կերպարն է, որն իր հետևից տանում է տարեցներին ու հանդիսանում է մարդկանց տրված կյանքի խորհրդանիշը:
    Երրորդ քանդակը ձեռքերում գիրք պահած կնոջ կերպարն է, որը խորհրդանշում է  անմահ փիլիսոփայությունը, գիտելիքն ու բարոյականությունը
    Փայտե չորրորդ քանդակը ևս կնոջ կերպար է, որի ձեռքին նստած  բրնձե անիվով աղավնին խորհրդանշում է աշխարհը, դրա զարգացումն ու հավասարակշռումը:
     Ամենաբարձր` Կալակի սայրի վերին մասում գտնվում է  ձի հեծնած մարդու քանդակը: Դա Պրա Շրի-Արյամետհայն է` վերջին Բոդհիսատվան, որը Բհադրայի, այսինքն` արդի ժամանակաշարջանում, դառնում է հինգերորդ Բուդդան:
      Ճշմարտության տաճարի ներքին տարածքը ներառում է չորս սրահ, որոնցից յուրաքանչյուրն արտացոլում է Հարավ-Արևմտյան Ասիայի կրոններից մեկը, թեպետ, ըստ էության, յուրաքանչյուր սրահում դրանք հանդիպում են միմյանց: Առաջին սրահը ներկայացնում է  տիեզերածին հավատը: Այստեղ առավել վառ կերպով են ներկայացված վերոնշյալ յոթ արարիչները: Այստեղ նաև կարելի է տեսնել մոլորակի  յոթ աստվածներին, որոնցից յուրաքանչյուրը համապատասխանում է շաբաթվա օրերից մեկին: Մոլորակը պատկերող բոլոր քանդակները ներկայացված են Կրիշնա աստծո տարատեսակներով:
    Երկրորդ սրահում ներկայացված է հինդուիզմը, որտեղ պատկերված են Կրիշնա աստծո կյանքից դրվագներ, ինչպես նաև հավետ կենարար բնությունը խորհրդանշող աստված Վիշնուի ռեինկարնացիան: Կրիշնան պատկերված  է օձանման արարած Նագայի գլխին կանգնած, կովի վրա կանգնած, Ռադխայի հետ ճոճանակին նստած, հովիվների հետ և այլն:
     

 Երրորդ սրահում ներկայացված է չինական բուդդայականությունը: Տաճարի այս մասը լի է վերերկրային էակների փայտե քանդակներով, այդ թվում` բուդդայականության երկու հիմնական ճյուղերից մեկից` Մահայանայից հայտնի Բոդհիստավայի քանդակով: Բոդհիստավան բարձրագույն իմաստության հասած մարդ էր, ինչի շնորհիվ էլ նա դառնում է Բուդդա: Սակայն վերջինս հրաժավում է նիրվանայի հասնելուց, որպեսզի կարողանա օգնել մարդկանց եւ փրկել նրանց տառապանքներից: Նրան երբեմն անվանում են «մեծ պատգարակ», քանի որ հենց նա էր մարդկանց տանում կյանքի ու մահվան շրջափուլերի միջով:
       Չորրորդ սրահի փայտե քանդակները ներկայացնում են այն, որ աշխարհը կազմաված է Մահաբուհտայից կամ չորս տարրերից` քամուց, կրակից, ջրից ու հողից: Այս չորս տարրերի աստվածներն են Շիվան, Վիշնուն, Բրահման ու Կայլասը:

   Տաճարի արևելյան մուտքի մոտ գտնվում է մոր եւ հոր քանդակը` չորս երեխաների հետ, որոնք խորհրդանշում են աշխարհի չորս հիմնական կրոնները` մահմեդականություն, հուդայականություն, քրիստոնեություն եւ բուդդայականություն: Դրանք տեղակայված են ըստ իրենց ծագման հաջորդականության



No comments:

Post a Comment