Մոնակոյի
ճարտարապետությունը նշանավոր է
ողջ աշխարհում, եւ Մոնտե-Կարլո օպերային թատրոնն, անկասկած, փոքրիկ այս պետության ամենատպավորիչ ճարտարապետական ստեղծագործություններից է,
որը տպավորում է
թե´ իր արտաքին տեսքով, թե´ ներքին շքեղությամբ ու ճարտարապետական հոյակերտ դետալներով:
Օպերային այս թատրոնի
պատմությունն անբաժանելիորեն կապված է
Ֆրանսիայի հետ, որը մշտապես եղել է
բարձր քաղաքակրթության ու մշակութային հարստության օրրան:
XIX
դարի վերջին
Մոնակոն ղեկավարում
էր Կառլոս III արքայազնը: Հենց նա է որոշում
կառուցել Օպերային այս թատրոնը, որը պետք է
գործեր որպես մասնավոր թատրոն եւ կոչված լիներ պահպանելու
ֆրանսիական մշակույթը:
Կառլոս III արքայազնի հեռատեսության շնորհիվ 1850-ականներին Մոնակոն վերածվում է համաշխարհային հարստության ու շքեղության էպիկենտրոնի: Դրան նպաստում էր դքսության աշխարհագրական դիրքը, նրա քաղաքական ու ֆինանսական կարգավիճակը: Արքայազն Կառլոսն օգտվում է այդ առավելություններից, որոնց շնորհիվ Մոնակոյում կառուցվում է երկաթուղի, ինչը բավականին հեշտացնում է Ֆրանսիայի ու Իտալիայի հետ կապը: Մոնակոյի հիասքանչ կլիման գրավում էր Հյուսիսային Եվրոպայի բնակիչներին:
Մոնակոյի հեքիաթային տեսքն իր արտացոլումն է գտել նաև Մոնտե-Կարլո հիասքանչ օպերային թատրոնի մեջ: Դրա ճարտարապետական նախագծի հեղինակն է Շառլ Գարնյեն, որն այս օպերայի կառուցումից քիչ ժամանակ առաջ ավարտել էր Փարիզի լեգենդար Գրանդ օպերայի կառուցումը:
Մոնտե-Կարլո օպերային թատրոնը գտնվում է Միջերկրական ծովի ափին: Շինարարական աշխատանքները տևել են ընդամենը վեց ամիս, որի ընթացքում կառույցի վրա աշխատել են իտալացի չորս հարյուր վարպետներ: Արդյունքում ստացվել է Երկրորդ կայսրության ոճի կառույց` շքեղորեն զարդարված աշտարակներով ու քանդակներով, որոնց հեղինակներն են Գուստավ Դորեն եւ Սառա Բերները:
Մոնտե-Կարլոյի «Գարնյե Սրահի» բացումը, որը կառուցվել էր Փարիզի Գրանդ օպերային թատրոնի «Գարնյե Պալատ»-ի ոճով, տեղի է ունենում 1879թ. հունվարին: Բացմանը բեմադրվում է յուրօրինակ ներկայացում, որն իր մեջ ներառում էր բալետ, գործիքային երաժշտություն, օպերա եւ Սառա Բարների գեղարվեստական ասմունքը: Այս ներկայացումն էլ հիմք է հանդիսանում, որպեսզի հետագայում օպերային այս թատրոնում բեմադրվեն զանազան ժանրեր ներառող ներկայացումներ բեմադրվեն:
Առաջին օպերան, որը բեմադրվել է այս թատրոնում, Ժան Պլանկետտայի «Շեվալյե Գաստոն» օպերան է: 1880-ականներին Մոնտե-Կարլո օպերան համաշխարհային հռչակ է ձեռք բերում ի շնորհիվ Ալբերտ Առաջին արաքայազնի ամերիկուհի կնոջ` Ալիս Հեյնի եւ թատրոնի տնօրեն նշանակված Ռաուլ Գյունսբուրգի ջանքերի միավորման:
Իր գոյության 120-ից ավելի տարիների ընթացքում այս թատրոնի բեմում տեղի են ունեցել համաշխարհային օպերայի ութսունից ավելի պրեմիերաներ, այդ թվում`Ջ. Պուչչինիի «Ծիծեռնակ», Մ. Ռավելյայի «Մանուկը եւ կախարդանքը», Սեն-Սանսի «Դեյարինա» օպերաները եւ այլն:
Մոնտե-Կարլոյում
բալետի
պատմությունն
սկսվում է 1911թ.-ից,
երբ
այստեղ
սկսում
է հանդես
գալ
Դյագիլևի`
մինչ
այդ
Ռուսական
բալետում
հանդես
եկող
խումբը:
Խումբն իր
գործունեությունը
շարունակում
է մինչև
Դյագիլևի
մահը`
1929թ.:
Հետագայում, մասնավորապես`
1932թ., կոմսությունում կազմավորվում է բալետային նոր
խումբ,
որը
գործում
էր
տարբեր
անվանումներով
եւ
որն իր գործունեությունը
ծավալում
է մինչև
1962-63թթ.:Les Ballets
de Monte-Carlo
անվանումը
կրող նոր խումբը
պաշտոնապես
ստեղծվում է 1985թ.:
No comments:
Post a Comment