Ռոլլինգ Սթոունզ» (The Rollong Stones)`
1962թ. հուլիսի 12-ին ստեղծված բրիտանական լեգենդար ռոք-խումբ: Համարվում է ռոքի պատմության ամենահաջողակ ու ազդեցիկ խմբերից մեկը: Մենեջեր Էնդրյու Լուգ Օլդեմի մտահղացմամբ «Ռոլլինգ Սթոունզը» պետք է դառնար «Բիթլզի» ավելի «ապստամբ» տեսակը, և արդեն 1962թ. ամերիկյան շրջագայության ընթացքում խումբը ներկայացվում էր որպես աշխարհի մեծագույն ռոքն'ռոլ-խումբ: Մինչ օրս էլ շատերը համամիտ են այս կոչման հետ: «Ռոլլինգ Սթոունզի» երաժշտական ոճը ձևավորվել է Ռոբերտ Ջոնսոնի, Չակ Բերրիի, Բո Դիդդլիի և Մադդի Ուոթերսի արվեստի ազդեցության տակ` ժամանակի ընթացքում ձևավորելով ու զարգացնելով անհատական տարրեր: Խմբի ներկայիս կազմը հետևյալն է` Միք Ջագգեր (վոկալ, կիթառ, բաս-կիթառ և այլն), Կիտ Ռիչարդս (կիթառ, վոկալ, դաշնամուր, բաս-կիթառ), Ռոնի Վուդ (կիթառ, բեք վոկալ, սաքսոֆոն) և Չարլի Ուոթս (հարվածային գործիքներ):
«Ռոլլինգ Սթոունզը» ամբողջ աշխարհում վաճառել է թվով 250 մլն ձայնասկավառակ, որոնցից 200 մլն-ը` ԱՄՆ-ում: 1989թ. խմբի անունը գրանցվել է Ռոքն'ռոլի փառքի սրահում, իսկ 2004թ. հեղինակավոր
«Ռոլլինգ Սթոունզ» ամսագրի կողմից «Բոլոր ժամանակների 50 լավագույն կատարողների ու խմբերի» շարքում արժանացել է 4-րդ հորիզոնականին: «Ռոլլինգ Սթոունզ» խումբը կարողացել է ստեղծել իր ուրույն ձեռագիրը, հեղինակային ոճը միշտ ճանաչելի է, իսկ Միք Ջագգերը` խմբի անփոփոխ մենակատարը, իր բեմական կեցվածքով, շարժումներով, ձայնով ոչ պակաս յուրահատուկ կերպար է համաշխարհային երաժշտության պատմության մեջ:
Մեծ Բրիտանիայում խումբը թողարկել է քսաներկու ստուդիո և ութ համերգային ալբոմներ (ԱՄՆ-ում՝ համապատասխանաբար 24 և 9): Քսանմեկ սինգլներ մտել են UK Single Chart-ի լավագույն տասնյակ, որոնցից ութը բարձրացել են հիթ շքերթի ամենավերին աստիճան:
Միք
Ջագգերը և Կիտ Ռիչարդսը
ծանոթացել են
Դարտֆորդի դպրոցում:
Հետագայում գրեթե
յոթ տարի
նրանք չեն
շփվել և կրկին հանդիպել
են միայն
1961թ., երբ Կիտը դարտֆորդյան
երկաթգծի կայարանում
տեսնում է Միքին՝ ռիթմ'նբլյուզի
գրամոֆոնային մի քանի
սկավառակներ ձեռքին:
Հաջորդող խոսակցությանը նրանք պարզում են,
որ
երկուսն էլ
տարված են
բլյուզով ու
ռիթմ'նբլյուզով (ի տարբերություն
իրենց շատ
հասակակիցների, որոնք նախընտրում
էին ռոք'նռոլը):
Խոսակցության ընթացքում պարզվում
է նաև,
որ նրանք
երկուսն էլ
ընդհանուր ծանոթ
ունեն՝ Դիկ
Թեյլորը, որը
սովորում էր
Sidcup Art School գեղարվեստի դպրոցում: Երեքով
նրանք որոշում
են ստեղծել
խումբ, որին
տալիս են
« Little Boy Blue and the Blue Boys» անվանումը՝
սովորելով Չակ
Բերրիի ու
Բո Դիդդլիի
երգացանկից մի
քանի երգեր
կատարել:
Խմբի ապագա մյուս անդամը՝ Բրայան Ջոնսը, ծնվել և մեծացել է Չելթնեմում: Իր շատ ու շատ հասակակիցների նման՝ նա ևս տարված էր սկիֆլով, ավելի ուշ՝ թրադով (ավանդական ջազով): Չարլի Պարկերի ձայնագրությունների ազդեցության տակ՝ Ջոնսը սովորում է սաքսոֆոն և կլարնետ նվագել, ավելի ուշ սովորում է նաև կիթառ նվագել ու մասնակցել Trad Band, Dixielanders և Delta Jazzmen խմբերի համերգներին: 1959թ. Բրայանի տասնվեցամյա ընկերուհին հղիանում է նրանից, և հասունացող աղմուկից խուսափելու համար Բրայանը թողնում է դպրոցն ու մեկնում Սկանդինավներ, որտեղ անցկացնում է ամառն ու փողոցներում նվագելով գումար վաստակում: Վերադառնալով տուն՝ Բրայանը տարվում է բլյուզով ու համախոհներ փնտրելու նպատակով հաճախ մեկնում է Լոնդոն: 1962թ. հունվարին ծանոթանում է Փոլ Պոնդի հետ ու միանում վերջինիս Thunder Odin’s Big Secret խմբին:
Որոշ ժամանակ անց
Բրիտանիայում բլյուզի գլխավոր քարոզողներից մեկը՝ Ալեքսիս Քորները, սկսում է կանոնավոր ելույթներ ունենալ
իր
Blues Incorporated խմբի հետ
լոնդոնյան Ealing ակումբում:
Բրայան Ջոնսը ծանոթանում է Քորների հետ և սկսում հանգստյան օրերին ելույթ ունենալ նրա խմբի կազմում՝ նվագելով սլայդ-կիթառ՝ Էլմո Լյուիս կեղծանվամբ:
1962թ. Միք Ջագգերն ու Կիտ Ռիչարդսն այցելում են Ealing
ակումբ, որտեղ լսում են Բրայան Ջոնսի կատարումը, որը նրանց վրա մեծ տպավորություն է գործում: Համերգից հետո նրանք ծանոթանում են և՛ Բրայանի, և՛ Ալեքսիս Քորների հետ, որին տալիս են լսելու իրենց խմբի սիրողական ձայնագրությունները: Որոշ ժամանակ անց Blues Incorporated խումբն սկսում է ելույթ ունենալ նաև Marquee Club-ում, որտեղ նրա կազմում պարբերաբար սկսկում են հայտնվել սկզբում Միք Ջագգերը՝ որպես վոկալիստ, այնուհետև՝ կիթառահար Կիտ Ռիչարդսը:
Այդ ընթացքում Բրայան Ջոնսը որոշում է ստեղծել սեփական ռիթմ'նբլյուզ ուղղվածության խումբը՝ «Jazz News» թերթում տալով համապատասխան հայտարարություն: Առաջինն այդ հայտարարությանն արձագանքում է դաշնակահար Յեն Սթյուարտը, որի հետ Բրայանն սկսում է փորձերը: Հունիսին Միքն ու Կիտը ներկա են գտնվում նրանց փորձերից մեկին, որից հետո որոշում է ընդունվում միասին հանդես գալ:
1962թ. հուլիսի 12-ին Blues
Incorporated-ը հրավիրվում է ելույթ ունենալու ԲԻ-ԲԻ-Սի-ում: Քանի որ այդ նույն ժամանակ խումբը պետք է ելույթ ունենար նաև «Marquee»-ում, Քորներն առաջարկում է Բրայանին, Միքին, Կիտին, Յենին ու Դիկին ելույթ ունենալ ակումբային բեմում: Հենց այդ համերգի ժամանակ էլ խումբը (որի կազմում նվագում էր նաև թմբուկահար Միք Էյվորին) առաջին անգամ հանդես է գալիս The
Rolling Stones անվանմբ՝ վերցնելով անվանումը Մադդի Ուոթերսի 1950թ. երգերից մեկից:
1962թ. օգոստոսին Դիկ Թեյլորը լքում է խումբը, որին փոխարինում է Բիլ Ուայմենը The
Cliftons խմբից, իսկ Այվորիի փոխարեն խմբին անդամագրվում է Թոնի Չեպմենը, որին շատ շուտով փոխարինում է Չարլի Ուոթսը, որն այդ ժամանակ աշխատում էր գովազդային գործակալությունում:
1963թ. սկզբին խումբը կայանում է ու գրեթե ութ ամսով «հաստատվում»
Crawdaddy ակումբում, որտեղ գրավում է շատերի, այդ թվում՝ Էնդրյու Լուգ Օլդեմի ուշադրությունը, որը «գնում»
է Սթոունզին ակումբի մենեջեր Ջորջիո Հոմելսկիից ու անմիջապես որոշում խմբի համար ստեղծել “dirty” իմիջ՝ ի տարբերություն մաքուր համբավ ունեցող The Beatles-ի: Խոսակցություններ էին պտտվում, որ նրա հորդորով խմբից դուրս է հանվել Սթյուարտը, որն արտաքնապես իբրև չէր համապատասխանում խմբի մյուս անդամներին:Մեկ այլ վարկածի համաձայն՝ Օլդեմը համարում էր, որ խումբը չափազանց մեծ էր ռոք բենդի համար: Այնուամենայնիվ, դաշնակահարը երբեք չի խզում կապը խմբի հետ և համագործակցում է նրանց հետ որպես բեմի աշխատող ու հանդես գալիս համերգներին մինչև մահ՝ 1985թ:
Ստանալով պայմանագիր
Deca Records-ից՝ հունիսին Ռոլլինգ Սթոունզը թողարկում
է առաջին սինգլը՝ Չակ Բերրիի «Come On» ստեղծագործությունը, որը Բրիտանիայում
զբաղեցնում է 21-րդ տեղը: Դրան հաջորդում են
«I Wanna Be Your Man» (Լեոնա Մակքարթնի) և «Not Fade Away» (Բադի Հոլ) կատարումները:
Այդ շրջանում
Ռոլլինգ Սթոունզն իր հայրենիքում աննկարագրելի ճանաչում էր ձեռք բերում: Խմբի առաջին
ալբոմի, որը Մեծ Բրիտանիայում թողարկվել էր «The Rolling Stones», իսկ ԱՄՆ-ում՝ «England’s Newest Hit Makers The Rolling
Stones» անվանումով, թողարկումից հետո Ռոլլինգ Սթոունզը մեկնում է ԱՄՆ՝ իր առաջին հյուրախաղերին:
Խմբի առաջին սկավառակի թողարկումից հետո Մեծ Բրիտանիան համակում է իսկական հիստերիա, որը համերգների ընթացքում վերածվում էր իսկական դեբոշների: Անգլիական ռոք'նռոլի պատմության ամենաթեժ շոուներից մեկը համարվում է Winter Gardens Blackpool-ում խմբի համերգը, որի ժամանակ երկրպագուներն սկսում են կոտրել լուսարձակները, դաշնամուրը, որի արդյունքում մոտ հազար հոգի ստիպված է լինում բուժել վերքերը հիվանդանոցներում: Գրացնվում էին դեպքեր, երբ խմբի՝ բեմում հայտնվելուց մի քանի րոպե անց էմոցիաների այնպիսի պոռթկում էր տեղի ունենում, որ համերգը դադարեցվում էր:
Այդ շրջանում խմբի պրոդյուսեր Օլդեմը պնդում է, որպեսզի խումբը ձայնագրի բացառապես իր իսկ երգերը: 1964թ. «Tell Me» սետղծագործությունը սկիզբ է դնում Ջագգեր-Ռիչարդս հիթերի շարքին: Քիչ ժամանակ անց Ռոլլինգ Սթոունզն աստիճանաբար հեռանում է բլյուզի ակունքներից ու դուրս գալիս իր սեփական ոճի զարգացման ուղի: Նրանց «Aftermath»
ալբոմն արդեն չէր ներառում որևէ երգի քավեր կատարում: Բրայան Ջոնսն այդ շրջանում արդեն իսկ տարվել էր ամենատարբեր երաժշտական հովերով, որն իր արտացոլանքն է գտնում հատկապես «Paint
It Black» և «Going Home» ստեղծագործություններում:
Փոփ մեյնսթրիմի ասպարեզում վերջնականապես հաստատվելու համար խմբին խանգարում են երկու դրվագներ: Նախ՝ Ջագգերը պետք է որքան հնարավոր է պարզ կատարեր «Let’s
Spend the Night Together» երգը (հակառակ դեպքում խմբին սպառնում էր արգելք Բի-Բի-Սի-ում), այնուհետև՝ Ջագգերին ու Ռիչարդսին ձերբակալում են թմրանյութեր պահելու համար, երեք ամիս անց նույնը տեղի է ունենում նաև Ջոնսի հետ: Բոլոր երեքն էլ պայմանական ազատազրկվում են, ինչի արդյունքում խումբը կարճ ժամանակով շեղվում է իր ուղղուց:
1968թ. խումբը հրաժարվում է Էնդրյու Օլդեմի ծառայություններից, որին փոխարինում է Ալեն Քլեյնը:
Աշնանը թողարկվում է «Beggars Banquet» ալբոմը, որն անմիջապես
մամուլի կողմից ճանաչվում է որպես գլուխգործոց:
Սակայն քչերը կարող էին ենթադրել, որ այդ աշխատանքը, որը նախանշում էր խմբի պատմության
զարգացման նոր ժամանակաշրջան, Բրայան Ջոնսի համար կարող էր դառնալ վերջինը, որը թմրանյութերից
կախվածության պատճառով՝ 1969թ. գործնականում լքում է խումբը, որից երեք օր անց իր լողավազանում հայտնաբերվում է նրա անկենդան մարմինը: Պաշտոնապես հայտարարվում
է, որ դժբախտ դեպք է պատահել, սակայն Ջոնսի մահվան վերաբերյալ խոսակցությունները չէին
մարում մի քանի տարի շարունակ: Այդ ժամանակ խմբում արդեն նվագում էր մեկ այլ կիթառահար՝
Միք Թեյլորը:
1970թ. Միք Ջագգերը նկարահանվում է Նիկոլաս Ռոուգայի «Performance» («Ներկայացում») կուլտային ֆիլմում և ամուսնանում է նիկարագուացի մոդել Բիանկա Մորա Մակաիսի հետ: Դա թույլ է տալիս Ռիչարդսին որոշակի ժամանակով դառնալ խմբի առաջնորդը: Հենց նրա երաժշտական գաղափարներն են ընկած «Sticky Fingers» ալբոմի հիմքում:
1972թ. խումբը մեկնում է ամերիկյան
շրջագայության, որտեղ նրանց հետ մի քանի երլույթներով հանդես է գալիս նաև Սթիվի Ուոնդերը, որն այդ ժամանակ
արդեն իսկ հանդիսանում էր առաջնային մեծության աստղ, իսկ սպիտակամորթների լսարանը նրան
սկսում է լսել մեծամասամբ շնորհիվ Ռոլլինգ Սթոունզի:
Միք Ջագգեր |
Կիտ Ռիչարդսոն |
Չնայած նրան, որ մամուլը դրական է արձագանքում հատկապես «Steel
Wheels» ալբոմին՝
դրա հաջողության վրա ստվեր է գցում հաջորդող շրջագայությունը, որը հավաքում է 140 միլիոն դոլար բյուջե: 1991թ. «Flashpoint» համերգային ալբոմի թողարկումից հետո
խումբը լքում է Բիլ Ուայմենը, որին միայն երեք
տարի անց փոխարինում է Դերիլ Ջոնսոնը, որը հայտնի էր Մայլս Դեյվիսի ու Ստինգի հետ
իր համագործակցություններով:
Բրայան Ջոնս |
Նոր կազմով Ռոլլինգ Սթոունզը ձայնագրում է «Voodoo
Lounge» ալբոմը, որի համար արժանանում է Գրեմմիի
իր առաջին մրցանակին: Համանուն շրջագայությունը խմբի համար ապահովում է բոլոր ժամանակների ամենաշահութաբեր շրջագայություններից
մեկը, քանի որ խումբը նախատեսված 28 համերգների փոխարեն անցկացնում է 62-ը ու աշխատում ավելի քան 400 միլիոն դոլար: Հյուրախաղերի
ավարտից հետո 1995թ. խումբը թողարկում է «Stripped» ակուստիկ ալբոմը:
Խումբն հաջողությամբ գործունեություն է ծավալում մինչ այսօր: Հնարավոր չէ ամբողջությամբ գնահատել
Ռոլլինգ Սթոունզի ազդեցությունը ռոք երաժշտության զարգացման վրա, ընդ որում՝ ոչ
միայն երաժշտական, այլև՝ գեղարվեստական, իմիջային ու զանգվածային մեդիայի
հարթակներում: Խումբն այսօր էլ շարունակում է
մնալ բացարձակ ինքնատիպ, որի երաժշտությունը ճանաչվում է առաջին իսկ ակորդներից: Խմբի մի շարք ալբոմներ,
մասնավորպես՝ Beggars Banquet,
Let It Bleed, Sticky Fingers, Exile On Main Street, Some
Girls, Tattoo You, Steel Wheels, հանդիսանում են ժանրի դասական գործեր:
Խումբը ծագել է ավանդական բլյուզից՝ համեմելով այն զգացմունքների, ռիթմի ու երաժշտական հնարքների բոլոր հնարավոր երանգներով՝ միաժամանակ չհեռանալով հեղինակային առանցքից: Ռոլլինգ Սթոունզը համարվում է ХХ դարի երաժշտական արվեստի անբաժանելի մասը, որը սահուն կերպով անցում է կատարել դեպի XXI դար:
No comments:
Post a Comment