Ժամանակակից Էրմիտաժն իրենից ներկայացնում է թանգարանային բարդ համալիր, որի հմնական ցուցադրական հատվածը գրավում են Նևա գետի ափին ձգվող հինգ կառույցներ՝ Սանկտ Պետերբուրգի կենտրոնում, որոնցից գլխավորն ընդունված է համարել Ձմեռային պալատը:
Ներկայումս պալատի հավաքածուն ներառում է արվեստի ու համաշխարհային մշակույթի մոտ երեք միլիոն գործ՝ սկսած քարե դարի գործերից մինչև ժամանակակից աշխատանքներ:
Էրմիտաժ (ermitage) անվանումը ֆրանսերենից թարգմանաբար նշանակում է «մեկուսանալու վայր». Դա պայմանավորված է նրանով, որ ի սկզբանե այդ վայրը (պալատական հատուկ կողաշենք՝ Փոքր Էրմիտաժ) մտածված է եղել Եկատերինա II թագուհու կողմից՝ որպես հանգստի եւ զվարճությունների համար կոկիկ անկյուն: Այստեղ դրվում են հոլանդացի ու ֆլամանդացի նկարիչների առաջին 225 կտավները, որոնք Եկատերինա թագուհին ձեռք է բերում Բեռլինում իր գործակալ Ի. Գացովսկու միջոցով: Նման կերպ 1764թ. Եկատերինա II թագուհու անձնական հավաքածուն դառնում է Էրմիտաժի ստեղծման հիմքը:
Ձմեռային պալատը |
1772թ. Եկատերինա II Փարիզում գնում է բարոն Կրոզի գեղանկարների հավաքածուն, որը ներառում էր XVI—XVIII իտալացի, ֆրանսիացի, ֆլամանդացի եւ հոլանդացի վարպետների գործեր, որոնց թվում՝ Ռաֆայելի «Սուրբ ընտանիքը», Ջորջոնեի «Յուդիֆը» , Տիցիանի «Դանայան», ինչպես նաեւ Ռեմբրանդտի, Ռուբենսի, Վան Դեյքի, Կլոդ Լորենայի եւ Վատտոյի մի շարք գործեր:
Էրմիտաժը հետագայում եւս համալրվում է մի շարք հավաքածուներով: Ալեքսանդր I եւ Նիկոլայ I կայսրերը եւս մեծ ուշադրություն էին դարձնում պալատի արվեստի հավաքածուն մեծացնելու գործին եւ գնում էին ոչ միայն հավաքածուներ, այլև՝ արվեստի առանձին գործեր եւս:
XIX դարից սկսած Էրմիտաժն սկսում է համալրվել ռուսական արվստի գործերով, ինչին նպաստում է նաեւ նշանավոր արվեստաբան ու գիտնական Անդրեյ Սոմովը, որի հսկայական ջանքերի շնորհիվ ուսումնասիրվում են արվեստի մի շարք գործեր, այդ թվում՝ վերջինիս մեծածավալ աշխատանքի արդյունքում նրա կողմից հրատարակվում է «Էրմիտաժ պատկերասրահի գրացուցակը», որը ներառում էր իտալացի ու իսպանացի գեղանկարիչների գործերը:
Կայսերական իշխանության տապալումից հետո Էրմիտաժն էական փոփոխությունների է ենթարկվում: Այն զգալիորեն հարստանում է պետականացված մասնավոր հավաքածուների հաշվին, որոնց թվում Բոտտիչելլիի, Անդրեա դել Սարտոյի, Կորեջոյի, Ռեմբրանդտի, Կանոբայի, Դելակրուայի գործերն էի:
Հայրենական Մեծ պատերազմի տարիներին Էրմիտաժի հավաքածուների մեծ մասը (գրեթե երկու միլիոն միավոր) տարհանվում է Ուրալ, իսկ Էրմիտաժի նկուղներն օգտագործվում էին որպես զինապահեստ: Մինչդեռ թանգարանի աշխատակիցնրը շարունակում էին կատարել իրենց ուսումնասիրություններն ու անգամ անցկացնել արվեստաբանական դասախոսություններ: Դեռ մինչ պատերազմի ավարտը թանգարանի սրահներում սկսվում են վերականգնողական աշխատանքներ, իսկ հաղթանակից հետո թանգարանը վերադարձնում է արվեստի իր բոլոր գործերը:, ընդ որում՝ արվեստի ոչ մի գործ այդ ընթացքում չի կորչում եւ միայն քիչ մասն էր, որ վերականգնման կարիք ուներ:
Ժամանակակից Էրմիտաժը ներկայացնում է համաշխարհային արվեստի ու մշակույթի զարգացումը սկսած քարե դարից մինչ քսաներորոդ դար: Հատկապես մեծ արժեք ունեն նախնադարյան արվեստի ու հնէաբանական մշակութային գործերը: Հին վարպետների ցուցասրահներն առ այսօր շարունակում են վկայել ռուս կայսրերի ակադեմիական բարձր ճաշակի մասին, որի վառ դրսևորումն են նրանց կողմից ձեռք բերված այնպիսի հավաքածուները, որոնք ներառում են Բարձր Վերածննդի, բոլոնական դպրոցի, կլասիցիզմի, ռոկոկոյի ու արվեստի այլ նշանավոր ուղղությունների գործեր:
No comments:
Post a Comment